ابزار لودینگ وبلاگ

|

ابزارهای وبلاگ نویسی

چگونه نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر اشتراکی را محدود کنیم؟
دفتر کامپیوتری سون
دسته بندی
  • خبر
  • نرم افزار کامپیوتر
  • بازی کامپیوتر
  • موبایل
  • كتب الكترونیکی
  • موزیک های پاپ ایرانی
  • سرگرمی
  • پروژه های آماده
  • دانشگاه داده پردازی ایران (DpiCollege)
  • فیلم و سریال
  • آرشیو
    آمار و ارقام
    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 811
    کل نظرات کل نظرات : 64
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 29
    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 3.17.173.211
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    درباره ما
    دفتر کامپیوتری سون در سال 1388 فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مربوط به امور رایانه ای و فناوری آغاز کرد و تاکنون در عرصه کامپیوتر و فناوری مشغول به فعالیت است.لذا امید است دفتر کامپیوتری سون در راستای تحقق اهداف دفتر و رفع نیاز مشتریان و همکاران عزیز و با عنایت به پروردگار متعال در این امر پیشرو و ثابت قدم باشد.
    لینک دوستان

    ورود کاربران

    رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
    محبوب ترین ها
    مطالب پیشنهادی
    جدید ترین مطالب
    پشتيباني آنلاين
    ارتباط با مدیر
    نظرسنجي
    کدام بخش از مطالب این وبلاگ را بیشتر می پسندید؟

    خبرنامه
    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
    معرفی نویسنده

    جستجوگر پیشرفته سایت






    چگونه نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر اشتراکی را محدود کنیم؟



     

    سایر اعضای خانواده نرم‌افزارهایی را بر روی کامپیوتر مشترک ما نصب می‌کنند , که برخی از آنها مطلوب نیستند , چگونه می‌توانم از این امر جلوگیری نمایم؟

    به نقل ازفن آوری اطلاعات ایران؛ به جز غیر فعال ساختن درایو سی‌دی و اتصال اینترنت , هیچ روش تضمین شده‌ای برای مسدود ساختن نصب نرم‌افزار وجود ندارد. اما موارد پیشنهاد شده زیر با هر نسخه از ویندوز که مورد آزمایش قرار دادم به درستی کار کردند.
    در ویندوز 2000 و xp شما می‌توانید نصب نرم‌افزار بر روی کامپیوتر شخصی را فقط برای حساب کاربری مدیر سیستم مجاز بشمارید , البته در صورتی که حساب کاربری مدیر سیستم دارای رمز عبور باشد. در ویندوز xp گزینه User Accounts  Control Panel  Start را برگزینید.

    Your account  Create Change an account a Password را کلیک نمایید (اگر شما گزینه Change my password را مشاهده می‌کنید , این بدان معنی است که حساب کاربری شما در حال حاضر دارای یک رمز عبور است).
    دستورالعمل‌های نمایش داده شده را برای ایجاد یک رمز عبور طی نمایید. پنجره User Accounts محلی است که شما حساب‌های کاربری محدود شده را برای سایر افرادی که از سیستم به صورت اشتراکی استفاده می‌نمایند , ایجاد می‌کنید.
    در ویندوز 2000 ابتدا کلیدهای --- را فشار دهید , Change Password را کلیک کنید , و فرم را تکمیل نمایید , فیلد Old Password را اگر پیش از این دارای یک رمز عبور نبوده‌اید خالی رها کنید. هنگامی‌که کارتان تمام شد , OK و سپس Cansel را کلیک نمایید. برای ایجاد حساب‌های کاربری دیگر در ویندوز 2000, گزینه Control and passwords start  settings  panel  Users must enter a user name and password to use this computer را تیک بزنید. Add را برای اجرای ویزارد Add New User کلیک کنید. هنگامی که از شما سئوال شد چه سطحی از دسترسی را به این کار نسبت می‌دهید؟ What level of access do you want to grant this user? کاربر محدود شده Restricted user را انتخاب نمایید. در ویندوز 98 و در ویندوز Me , شما برای ممانعت از نصب نرم‌افزار از سوی سایر کاربران بایستی از یک برنامه کمکی استفاده نمایند. من برنامه WinGuard Pro را که قیمتی معادل 25 دلار دارد , توصیه می‌کنم . پس از آنکه این برنامه را نصب کردید , بخش Lock Programs را برگزینید. و سپس Registry Editor و System Configuration Utility را تیک بزنید.

    انتخاب مجدد گزینه Always ask
    من در هنگام دریافت نمودن یک فایل Zip , به صورت اتفاقی گزینه Always ask موجود در پنجره File Download را از حالت انتخاب خارج ساخته‌ام. حالا دیگر از من در مورد باز کردن یک فایل Zip , دریافت شده سوالی پرسیده نمی‌شود.
    چگونه می‌توانم این گزینه را به حالت اول بازگردانم؟ در Windose Explorer ,گزینه Toolse  Folder options را برگزینید. (در ویندوز 98 بایستی View  Folder options را انتخاب نمایید). به بخش File Typs بروید. در لیست Registered file typs نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید (در این مورد نوع Zip) دکمه Advanced را کلیک نمایید (در ویندوز 98 Edit را کلیک کنید). حالا گزینهConfirm open after download را تیک بزنید , و در نهایت دکمه ok را کلیک کنید.

    ماهیت فایل‌های  چیست ؟
    اغلب اوقات من فایل‌هایی را مشاهده می‌کنم که تنها با یک  نامگذاری شده‌اند. ماهیت این فایل‌ها چیست , و آیا من می‌توانم آنها را حذف می‌کنم؟
    یک نام فایل با یک  و یک عدد قبل از نقطه , مثلا thisis1.doc بدان معنی است که نام طولانی آن در ویندوز حذف شده و تنها یک بخش کوتاه از نام آن در داس باقی مانده است. این فایل‌ها در هر جای دیگر در یک نام فایل ظاهر شوند نشان‌دهنده فایل پشتیبان می‌باشند. اگر نام فایل تنها شامل یک  باشد , احتمالا آن فایل یک فایل پشتیبان , Outlook Express Address Book است , که آخرین وضعیت دفتر آدرس شما را تا پیش از آخرین تغییرات حفظ می‌کند. به صورت پیش‌فرض پسوند این فایل wa. است و در همان فولدر دفتر آدرس شما جای گرفته است. اما اگر شما اینترنت اکسپلورر 5/5 یا 6 دارید و ویندوز خود را به روزرسانی کرده‌اید , پشتیبان شما نام  را به خود گرفته و در محل‌های غیر قابل پیش‌بینی ذخیره می‌گردد. اگر این‌گونه فایل‌ها را حذف نمایید ,‌شما پشتیبان‌های دفتر آدرس خود را از دست می‌دهید؛‌ اما در صورتی که مرتبا کار پشتیبان‌گیری را انجام می‌دهید , مشکلی به وجود نمی‌آید.

    نویسنده : | در : پنجشنبه 18 اسفند 1390 ساعت: 14:37 بعد از ظهر | دیدگاه: (0)
    تعداد بازديد : 237
    نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

    بخش نظرات این مطلب




    کد امنیتی رفرش